- Towarzystwo Rozwoju Gminy Płużnica - https://www.trgp.org.pl -

Czas letni w Klubie Seniora Osieczek

Czas letni w Klubie Seniora Osieczek niestety już minął, ale z przyjemnością podzielimy się z państwem naszymi wspomnieniami.

Był to czas zwiększonej aktywności fizycznej oraz wielu godzin spędzonych na świeżym powietrzu w przepięknym miejscu, jakim jest Centrum Aktywnego Wypoczynku w Osieczku. Seniorzy korzystali tam między innymi z takich atrakcji jak: grill, ognisko, spacery, spotkania integracyjne, pływanie kajakami i rowerami wodnymi. Pogoda nam sprzyjała, więc każde spotkanie zorganizowane w tym miejscu uważamy za udane.

30 czerwca seniorzy z naszego klubu udali się na „Spacer po Wąbrzeźnie”. Wycieczkę rozpoczęliśmy na Starym Rynku i kierowaliśmy się w stronę pięknej plaży przy Jeziorze Zamkowym.
Na samym początku poszliśmy sobie na lady, później wypiliśmy kawę w jednej z altanek na Skateparku. Kolejną atrakcją był chwilowy odpoczynek przy tężni solankowej nad Jeziorem Zamkowym (między mostem a plażą). Tego dnia zupełnie spontanicznie, udało się nam skorzystać z rowerów wodnych. Niektórzy seniorzy pierwszy raz w życiu, w wieku ok. 80 lat, mieli możliwość skorzystać z takich atrakcji. Tego dnia humor nas nie opuszczał, więc na długo „Spacer po Wąbrzeźnie” pozostanie w naszej pamięci.

Lipiec był czasem odpoczynku i urlopu, dlatego Klub Seniora Osieczek działał mniej niż w poprzednich miesiącach. Ale jak w każdym miesiącu odbyły się spotkania z trenerem zajęć rekreacyjno-ruchowych, trenerem zajęć rękodzielniczych oraz z Panią psycholog.

W sierpniu były zorganizowane trzy spotkania integracyjne.
3 sierpnia potkaliśmy z seniorami z Klubu Seniora z Blizienka, gdzie integracja została zorganizowana w Centrum Aktywnego Wypoczynku w Osieczku. Tego dnia korzystaliśmy z takich atrakcji jak pieczenie kiełbasek przy ognisku czy pływanie sprzętem wodnym.
18 sierpnia zostaliśmy zaproszeni do Klubu Seniora w Zaskoczu, a 25 sierpnia mieliśmy możliwość gościć u nas zaprzyjaźnionych seniorów z Zaskocza.

13 września w Centrum Aktywnego Wypoczynku Gmina Książki zorganizowała II Gminny Dzień Seniora, na który zaproszenie otrzymali seniorzy również z naszego Klubu. Seniorzy obejrzeli przedstawienie, przygotowane przez dzieci z przedszkola z Książek oraz otrzymali od nich drobny upominek. Biesiadowanie upłynęło w miłej atmosferze podczas tańców i wspólnym poczęstunku.